Translate

08 april 2014

Vitlök vitlök!!!

Jag älskar vitlök, det passar till typ allt. De senaste dagarna har jag frossat i vitlök. Jag vill i förväg be be alla vänner, kollegor och alla okända i min närhet om ursäkt för den vitlöksdoft som kommer ligga som ett osynligt moln kring mig.

Först gjorde jag morotstzatziki. Rivna morötter blandat med turkisk yoghurt, salt, svartpeppar, chilipowder och massor med pressad vitlök. Jag rev morötterna på den sida på järnet där de blir störst bitar så att det inte blir så vattnigt. Sen är det bästa att låta den stå och mojsa till sig, ju längre desto bättre. Nästan godare än med gurka faktiskt.


Foto:Privat

Idag fick jag ett ryck när jag skulle göra laxfiléer i ugn. Som ni ser på fotot så skivade jag en massa vitlöksklyftor och la på. Förutom vitlöken så hällde jag på lite citronsaft, salt, svartpeppar och chiliflakes. Det doftade kanongott när jag tog ut dom ur ugnen efter 15 minuter på 200 grader. Det var jättegott att äta, med vitlöksskivor och allt.


Foto:Privat

Dela gärna min blogg om du tror att nån du känner vill läsa.
E-posta mig på: inifranochut@outlook.com
Gilla Inifrån och ut på Facebook HÄR (LÄNK)

1 kommentar:

  1. Åh vad mycket gott du lagar! Och vilka armmuskler du har fått! Hejja Hejja!
    Kram från Marielle.

    SvaraRadera