Translate

11 april 2014

Resor och sömn

Jag brukar sova bra nu för tiden. Förr om åren var det värre, särskilt under perioder med depression. Jag hade aldrig problem att somna, men jag vaknade ofta runt 3-4 på natten och då hade jag tydligen som uppgift att lösa ALLA mina och världens problem just då. Det där har nästan helt gått över med hjälp av sovträning (KBT) och även mitt kedjetäcke.


Foto:Google


Även när jag reser brukar jag sova hyfsat bra trots att täcken på hotell typ väger 1 gram eller så. Fast nu när jag är på resande fot så verkar allt stök kommit tillbaka. Jag hoppas dock att det är tillfälligt.

Första natten så vaknade jag vid 2-tiden. Gick på toa och sen somnade jag inte ordentligt förrän 2-3 timmar senare. Jag halvslumrade och drömde mardrömmar men det blev ingen bra sammanhållen sömn. Sen somnade jag tydligen riktigt hårt för jag försov mig. Jag och kollegan hade ett viktigt möte klockan 9 och skulle upp ordentligt, packa ihop oss, äta frukost och skulle sen iväg i förbeställd taxi. Jag vaknade när kollegan knackade på dörren för att gå och äta. Usch vad jobbigt det var. Jag vet inte när jag försov mig senast. Man blir ju inte normal på hela dagen.


Bild:Google


Efter den arbetsdagens slut var det dags för nästa hotell och vi bestämde att vi skulle gymma där. Det var proppfullt men vi lyckades knöka oss in mellan alla träningsglada hotellgäster. Sen gick vi ut och åt och bestämde tid för att gå ut på morgon-PW. Jag trodde att jag skulle sova jättegott för jag var trött och hade dessutom tränat vilket brukar göra att kroppen mår bra och slappnar av. Men nä, jag vaknade klockan 1 och låg klarvaken i en och en halv timme. Hjärnan malde på med sitt och jag kunde inte påverka det. Jag löste i och för sig ett par jobbproblem, men jag tycker ju inte att nätterna ska ägnas åt det. Vi gick upp som vi bestämt och gick den där PWn. Skönt som bara den, men det kändes att jag sovit dåligt.

Foto:Google


Arbetsdagen flöt på jättebra ändå och på kvällen var vi ute på restaurang med kollegorna här i Nässjö. Det var jättetrevligt och vi åt mycket och skrattade desto mer. Det var en härlig kväll. Supermätt och belåten kom jag i säng hyfsat tidigt och somnade på stört. Jag trodde verkligen att de senaste nätternas sömnbrist skulle göra att jag skulle sova bra, men icke. Jag var under ett par timmar även i natt vaken och löste världsproblem. Jag tror jag saknar mitt kedjetäcke, men också att bettskenan inte riktigt passar så att den faktiskt är lite obekväm.

Känner mig lite gnällig nu men det är ju inte så konstigt med tanke på sömnen. Det oroar mig lite men vi får se hur helgen blir då jag är hemma i min egen säng. Fast min idé om att ha det så lugnt som möjligt efter den här, ADHD-mässigt, tunga veckan har gått i stöpet. Ikväll blir det middag ute och i morgon det redan planerade födelsedagskalaset. Nästa vecka jobbar jag bara tre dagar då det är påsk så jag får se fram emot fem dagars vila utan några som helst planer. Det måste bli så!

Foto:Google


Dela gärna min blogg om du tror att nån du känner vill läsa.
E-posta mig på: inifranochut@outlook.com
Gilla Inifrån och ut på Facebook HÄR (LÄNK)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar