Translate

07 april 2014

Packar och planerar

Jag och kollega Lotta ska ut och resa i jobbet. Tisdag till fredag kommer vi vara borta och under den tiden kommer vi bo på två olika platser. Jag älskar att vara ute och röra på mig och tåg är mitt favoritsätt att resa på. Så jag gillar det här men det gäller att tänka på en massa saker.

Packning, det är ju så svårt att packa för tre dagar. Jag vill ju dessutom ha träningskläder med mig så det blir väldigt mycket packning. Oftast blir det för mycket. Jag börjar tänka saker som att tänk om jag spiller på byxorna, då är det bäst att packa ett par till. Så där håller jag på och sen får jag släpa. Att packa för en dag är jag duktig på, det funkar bättre, två dagar är stökigt men tre är värst. För sen om man ska resa bort en vecka så är det lättare igen, då släpar man fram stora resväskan och fyller den bara helt enkelt. Dessutom har jag hållit på och packat mentalt i flera dagar.


Foto:Google

Mat, det blir ju alltid lite stökigare med maten när jag ska resa. Hotellfrukost funkar ganska bra. Där finns oftast det jag själv brukar äta, men problemet är att jag (som de flesta andra) gillar att äta hotellfrukost och därför är det lätta att det slinker med nåt gott bröd eller så till frukosten. Reser jag en dag nån gång ibland så går det ju bra, men tre dagar så måste jag skärpa mig. Lunch och middag äts ute och det brukar ju finnas bra alternativ för mig, men samma här. När jag väl äter ute så vill jag passa på att unna mig nåt lite extra gott och som sagt, en gång går bra, tre blir en utmaning.


Foto:Google

Träning, morgon PW-kommer jag göra torsdag och fredag för då är jag på en plats jag varit förut och vet vart jag kan gå. Onsdag morgon befinner jag mig på en ny plats och behöver dessutom tid på morgonen att förbereda mig för jobbet, så då hoppar jag PWn. Onsdag kväll kommer jag gymma. Hotellet vi ska bo på har ett litet gym så då kan jag köra lite där nån halvtimme eller så. Det innebär att min plan att gymma sisådär varannan dag kan hållas.
Sen, hur trevligt det än är att resa och uppleva saker, så måste jag vila huvudet. Min hjärna fullkomligt brinner av intryck som jag normalt sett inte får till vardags. Andra kan uppleva det som ingenting medans jag tycker att det blir jobbigt, allt blir väldigt intensivt för mig. Men nu för tiden har jag lärt mig att planera även vad som ska ske efter en sån här resa, nämligen ingenting helst. För då måste jag ta mig tid att varva ner och ha det tyst och intryckslös omkring mig. Fast den här gången kanske jag inte riktigt kan hålla det löftet till mig själv eftersom jag eventuellt har en plan på fredag kväll och definitivt har en plan på lördag. Nåja, det får gå, jag får vila på tåget, på hotellen, på söndag och mellan roligheterna.


Foto:Google

Dela gärna min blogg om du tror att nån du känner vill läsa.
E-posta mig på: inifranochut@outlook.com
Gilla Inifrån och ut på Facebook HÄR (LÄNK)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar