Translate

15 mars 2013

Puh...fredag!

Äntligen fredag!! Eftersom jag hade onsdag redan i tisdags har veckan varit väldigt lång. Å andra sidan har jag fått jättemycket gjort och känner mig fantastiskt nöjd. En extra dag är kanske inte alltid fel.

Men nu är det fredag och jag hade inte velat jobba en timme till. Idag har jag unnat mig god mat, cava och massor med fina tulpaner. Det tyckte jag att jag var värd.

På talriken har jag fläskfilé som jag brynte hel i stekpannan så att den fick färg på alla sidor. Sen skar jag en skåra i längs med. Där stoppade jag i en mixad blandning av fetaost, färsk timjan och salt. Efter det åkte filébitarna in i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter.

Till det har jag ICAs "finbladiga vintermix", gul och röd paprika och avocado.

Till efterrätt kommer det bli hallon, som just nu ligger på upptining, apelsinbitar, cocosflingor och akaciahonung tillsammans med en klick Kesella. Inte lättkesella. Jag använder inga light/lättprudukter över huvud taget.

Trevligt fredagsmys på er!

Foto:Privat

3 kommentarer:

  1. Härligt Barbro..tack för en bra vecka njut nu av cavan!

    SvaraRadera