Translate

16 mars 2013

Min träning

Så här tränar jag varje vecka:
  • Måndag till fredag är jag ute och PWar 45-50 minuter före frukost. Jag går fort till hög musik så flåset kommer igång ordentligt.
  • Lördag och söndag PWar jag 1-1,5 timme. Då försöker jag också lägga in 1-2 jobbigare moment där jag klättrar upp för branta backar eller liknande. Det ska bli blodsmak i munnen och göra "lite ont" i bröstet när hjärtat slår.
  • Fyra dagar i veckan tränar jag en timme med PT-Stefan. Det har nu blivit måndag, onsdag, fredag och söndag. Då tränar vi styrka, balans, stabilitet och kondition.
Däremellan jobbar jag med min mentala inställning, det kommer jag skriva om i ett annat inlägg, det är mycket svårare än den fysiska träningen. Jag tränar också stabilitet hela tiden. Försöker ha koll på mina mag-, bröst-, rygg- och rumpmuskler för att ha en bra hållning och inte belasta ryggen fel. Det är något man kan jobba med hela tiden, fast jag glömmer ibland. När jag glömmer så hörs en förmanande röst (PT-Stefans) inne i mitt huvud:

"-Hur sitter du??? Sträck på ryggen, spänn rumpan, stolt bröst, dra in magen mot ryggraden!"

Foto:Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar