Translate

18 april 2014

Långfredagsmatkoma

Det är sällan jag får matkoma när jag äter min nyttiga mat. Det hände ju ständigt och jämt förr när jag åt onyttigt och även nu ibland när jag "unnar" mig. Som när vi var på jobbresan förra veckan så åt vi på en italiensk restaurang i Nässjö, där fick vi så mycket mat som vi tydligen var tvungna att äta allt av, så vi höll på att tuppa av sen.

Idag fick jag matkoma trots att jag inte åt något onyttigt. Jag bara åt så himla mycket för det var så gott. Ugnsstekt kalkonbröst, kycklingpaj och sallad. Till det bubbelvatten som är smaksatt med citron och blåbär.

Pajen är glutenfri och i stället för vanligt mjöl i skalet så är det mandelmjöl. Under fotot kommer receptet som jag fått av en kompis kompis.

Foto:Privat


Till fyllning hade jag stekt kyckling som jag skurit i småbitar. Riven västerbottenost. Äggstanning på två ägg och nån dl vispgrädde...inte så konstigt att jag åkte på koman kanske...jag åt två bitar. Låt så i ugnen ungefär 45 minuter.

Buuuurp!

Dela gärna min blogg om du tror att nån du känner vill läsa.
E-posta mig på: inifranochut@outlook.com
Gilla Inifrån och ut på Facebook HÄR (LÄNK)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar