Translate

17 april 2014

Fokus på träning, mat och sömn

Tack och lov för påsken. Inte för att jag direkt "firar" påsken men jag är ödmjuk inför den långa ledigheten. Jag tror aldrig den kommit lämpligare för mig någonsin. Efter förra veckans resande, sömnbrist, träningsdipp mm så var det skönt att bara ha tre dagars arbete den här veckan. Några veckor bakåt har inte varit så bra varken mat-, dryck- eller träningsmässigt. Jag har tagit ledigt i dag och har nu fem dagar härlig ledighet. De där tre arbetsdagarna tog jag mig igenom bara på ren vilja, för huvudet var både tomt och fullt. Svårt att förklara men det pågick ingen som helst kreativitet där inne i alla fall. Så något måste förändras.

När jag tränade med PT-Stefan i tisdagskväll så sa jag att jag måste komma på topp igen. Bli glad av att träna, vilja skutta ut på PW, det har ju inte varit så och det är jäkligt jobbigt. Så jag sa att påsken är det fokus på mat och träning i fem dagar för att komma på banan igen. Så Stefan ordnade med två olika enkla kettlebellsprogram som endast är på 15 minuter vardera. Det gäller att köra skiten ur mig under de där 15 minuterna och sen är jag klar. Då kan jag träna varje dag åtminstone nu under påsken. Men jag hoppas att jag får en kick och kan fortsätta köra så på mornarna innan jobbet.

Foto:Privat

Så här ser upplägget under påsken ut. Upp tidigt, runt 5.30-6.00 nånting. Ut på en timmes svettig PW. Äta frulle, sen ner på gymmet och köra mina 15 minuter. Jag började idag och det var jäkligt roligt. Innan de 15 minuterna körde jag 500 meter rodd för att värma upp. Dessutom har de köpt in kettlebells som väger 14 kilo och de verkade vara gjorda för mig.

Sen kommer vi till maten och då är det skärpning som gäller. Det var det redan från i måndags. På jobbet har det funnits en massa påskägg med godis men jag har inte ätit en endaste liten bit. Viljan har varit stark att låta bli. Den senaste tiden har jag "unnat" mig lite väl mycket, lite väl ofta. Både onyttig mat och vin. Man SKA unna sig, men det får inte bli så ofta som det varit för mig. Så nu är det tvärnit på den punkten. Hela påsken ska jag äta rätt och inte dricka en droppe alkohol. Känns så skönt att ha tagit det beslutet. Annars är det så lätt att "unna" sig för att det är långhelg. Men det funkar inte för mig just nu.


Foto:Privat

Igår stekte jag fläskkarré som jag kryddat med chilipowder och flingsalt. Till det gröna blad, minipaprika, avokado, småtomater och en klick turkisk yoghurt. Jag strödde chiliflakes över alltihop och det blev så gott.

Förutom fokus på mat och träning så ska jag försöka få ordning på lite smågrejer här hemma. Fixa balkongen lite och annat sånt. Men jag tänker inte tvinga mig till nånting. Blir det inte av så blir det inte. Mitt huvud måste få vila.


Dela gärna min blogg om du tror att nån du känner vill läsa.
E-posta mig på: inifranochut@outlook.com
Gilla Inifrån och ut på Facebook HÄR (LÄNK)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar