Translate

14 april 2013

Prat och mat

I går var jag hembjuden till min vän Ulrika som jag gick i gymnasiet tillsammans med. Den lilla tid jag gick i gymnasiet alltså. Jag hoppade av i början på andra året. Ulrika härdade tappert ut hela vägen.

Det är så härligt att träffa gamla kompisar från när man var yngre. Det är så mycket som vi vet om varandra. Vi har lärt känna varandra under den tid vi växte upp och vi har antagligen hjälpt till att forma oss till de vi är idag. Vi ses alldeles för sällan och det ska vi försöka ändra på nu. Vi hade så mycket att prata om att plötsligt var klockan halvfyra på morgonen. Men det gjorde ingenting. Vi sov några timmar och sen babblade vi på ett tag till tills det var dags för mig att åka hem. Träning stod på mitt eftermiddagsschema.

Ulrika och jag lagade mat ihop och på menyn stod sesamfröpanerad kycklinginnerfilé. Sås på turkisk yoghurt blandad med chiliflakes, salt, peppar och lite hackad rödlök. Den blev stark kan jag meddela, men väldigt god. Grönsaksröra på tomat, avokado, rödlök, söt paprika och ärtskidor.

Foto:Privat

Jag har tagit en tugga på maten, det var Ulrika som frågade om jag inte borde fotografera maten innan. Men jag hade redan hunnit skära en bit...jag var ju så hungrig!

Idag var PT-Stefan tillbaka och det stod marklyft, knäböj och annat på schemat. Efter träningen ville Stefan öva på att massera mina vader. Han utbildar sig till massör och vill ha folk att öva på. Man får ju lov att ställa upp...det var riktigt härligt kan jag lova.

Efter träningen blev det lövbiff till middag. I lövbiffen är det en gegga gjord på fetaost och lite yoghurt kryddat med cayennepeppar, svartpeppar, vitpeppar och salt. Sallad, plommontomater och avokado passade bra till.

Nu blir det soffläge här. Åldern tar ut sin rätt...halvfyra är inte lämplig sovtid för 47-åriga damer...

Foto:Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar