Translate

29 mars 2013

Mera bak o mat

Nu har jag kommit igång ordentligt. Vad är det med mig?

Nu bakade jag rätt bröd men hade förstås inte alla ingredienser hemma. I länken nedan står det "2 msk fiberhusk" och det har jag inte med men det gick bra ändå. Dessutom bytte jag ut pumpakärnorna mot vallmofrön. Det är så gott med vallmofrön på bröd. Det blev jättegott. Men man kan inte ta så mycket. All den här proteinrika maten är väldigt mättande.

Ellens recept på Proteinbröd (LÄNK)


Foto:Privat

Här har jag hämtat inspiration från recept på en annan blogg som jag nyss fick tips om. Jag blandade från två recept. Massor med bra recept och mattips på allt möjligt. Jag kommer bli en trogen läsare. Smöra en ugnsform med riktigt smör. Täck botten med bladspenat. Därefter har jag lagt i fyra fina bitar torskrygg som jag kryddat med havssalt och svartpeppar. Sen toppade jag allt med "flak" av parmesanost. In i ugnen på ca 200 grader i 15-20 minuter beroende på tjocklek på fisken. Osten ska få lite färg. Min har det men det ser blekt ut på fotot ser jag.

Rekommenderas!



Foto:Privat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar