Translate

18 mars 2013

Kvinnoforskning

Jag är inte så galet insatt i forskningsfrågor kring saker och ting. Men jag vet att forskning har visat att man måste forska olika när det gäller män och kvinnor. Hjärt/kärlsjukdomar till exempel. Män och kvinnor fungerar olika. Bröstcancer är ju kanske en traditionell kvinnofråga men män får också bröstcancer.

ADHD är ju aktuellt för mig eftersom symptomen är olika för pojkar och flickor.

Jag forskar ju inte själv...de flesta av oss gör ju inte det. Därför kära vänner vill jag att vi som inte forskar ska göra allt för att dom som gör det ska få fortsätta med det. Så för mina medsystrar har jag de här accessoarerna för att visa två av de tre områden som står mig närmast.

Rosa bandet för att stötta bröstcancerforskning. Armbandet för att stötta forskning kring kvinnors hjärtsjukdomar.

När det kommer en grunka man kan köpa för att stötta ADHD-forskning för kvinnor återkommer jag med det.

Så kom igen och stötta våra medsystrar!


Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar