Translate

05 mars 2013

Cellprov och shopping

På eftermiddagen var jag kallad till gynekologisk cellprovtagning. Upp till 50 år blir man kallad var tredje år och efter 50 vart femte år. Så nu kan jag inte sluta tänka på när jag kommer bli kallad nästa gång eftersom jag fyller 48 i år och om två år så är jag ju över 50...ja ni hajar att jag funderar...

Bild:Google (här bestämde jag mig för att en privat hade blivit lite väl magstarkt...)


Man gör mass-kallelser så i väntrummet var det proppat med kvinnor i alla åldrar. Alla tycker att det är lika jobbigt och alla vet varför alla är där. Av med brallorna, klättra upp i gynstolen...jo, man känner sig verkligen jättesmidig i det läget. Väldigt utsatt på något sätt. Knipps-knipps så är provet taget och man får klänga sig ner igen och på med kläderna och ut. Det går ju fort i alla fall. Så nu dröjer det tre år till nästa gång...eller fem...

Jag tyckte i alla fall att jag kunde unna mig något och gick in på H&M. Jag hittade tre toppar. Två av dem ser ni på fotona. Den tredje lyckades jag sätta fläckar på innan jag ens klippt bort prislappen...varför spiller jag på mig hela tiden??


Foto:Privat
Foto:privat
Hur gör alla bloggare dom där snygga "i-speglen-fotona". Jag flaxade runt med kameran och kråmade mig i olika vinklar och ändå ser det ju inte klokt ut. (jösses vad badrummet ser stökigt ut) Hoppas ni ändå förstår vad det är jag vill visa.

Hittade även ett par snygga solbrillor. Tjoohoo, snart är det vår!!!

Foto:Privat

Köpte påskris också. När ska man egentligen göra det? Precis före påsk är det ju lite sent. I alla fall om man som jag inte vill ha kvar det sen när påsken är över. Nu får det stå där, i en tillbringare, för inte har man någon vas som passar?

Foto:Privat

2 kommentarer:

  1. Undrar om jag blivit "borttappad" nånstans...har inte blivit kallad för cellprov på flera år...Har visserligen gjort det privat...men det kan väl inte "dom" veta...hmmm...märkligt.
    Fina toppar du köpt! Och brillor...:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vadå privat? Om det är nån polare som gör det så förstår jag att dom inte vet, men om du gjort det på nån klinik vet dom säkert. Storebror ser dig :)
      Tack! Mitt huvud har krympt så jag kan prova flera olika brillor nu haha

      Radera