Translate

30 april 2014

Ny nödvändig långledighet

Från och med idag är jag ledig fem dagar igen. Jag är fortfarande ganska rörig i huvudet men jag har tagit några beslut för mig själv som jag tror kommer underlätta min vardag. När livet rasar på i 190 så måste jag skala av lite, hinna reflektera och känna efter vad som är rätt för mig. Det håller jag på med nu och jag kanske inte ska påstå att jag skalat bort allt jag borde men jag är lite på väg. Jag har kanske inte riktigt samma plan som förra gången att helt fokusera på träning och kost. Men träning blir det...och ganska lugnt har jag tänkt.

Igår hade jag ett PT-pass med Stefan och jag fick två nya tuffa 15-minuterspass att varva med de andra två. Det var tungt och svettigt och jäkligt kul! Stentunga intensiva 15-minuterspass är verkligen min grej just nu. När man håller på med kettlebells får man lätt blåmärken på handlederna. Därför har jag sånna där frottésvettband på mig. De gamla hade blivit lite slitna faktiskt (mest av tvätt, inte träning...) så jag har hittat nya. Färgglatt ska det vara och matcha nagellacket förstås...


Foto:Privat

Idag hade jag tänkt att ta sovmorgon och träningsfritt. Det var ett ganska tufft pass igår så jag trodde kroppen ville vila. Men jag vaknade klockan sju och kände att jag ville ut så det blev en PW i alla fall. Men jag har hållit mig från gymmet.

I stället har jag ägnat mig åt att laga lite mat, tvätta och att fixa på balkongen. Nu var det ju inte så varmt och skönt idag som jag hoppats på men det blev fint och jag är nöjd. 


Foto:Privat

Det ska ut massor med blommor där. Det här var bara början och det var nödvändigt för mina flamingos ville ut nu. Tyvärr är det väl ganska stor risk för frostnätter så jag kommer få bära alla de där krukorna ut på morgonen och in på kvällarna. Men det är det värt...bara jag kommer i håg det.


Foto:Privat

Idag är det ju valborgsmässoafton och det sägs att man ska ut och titta på brasor. Det vill inte jag för det är för kallt för det. Hade det varit en varm kväll så man hade kunnat kombinera eldandet med att sätta sig på en uteservering hade jag gjort det. Jag får nog stanna hemma, jag ska ju bära krukor hela kvällen.

Härlig valborg på er och visst är det skönt att våren kommer vilken dag som helst!

Dela gärna min blogg om du tror att nån du känner vill läsa.
E-posta mig på: inifranochut@outlook.com
Följ mig på Instagram: barbro_a
Gilla Inifrån och ut på Facebook HÄR (LÄNK)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar