Translate

27 april 2014

Uppdatering

Jag har inte skrivit på några dagar. Jag har inte haft lust. Samtidigt så tänker jag att jag ska skriva om olika saker, men det blir inte av att jag sätter mig vid datorn och fixa det. Men nu har jag tid, och lust, jag håller på och lagar mat och fixar inför veckan så jag springer lite fram och tillbaka och skriver...fast det märker ju inte ni när ni läser...

Så vad har hänt de senaste dagarna? Jag har köpt nya uteträningsskor. Hittade ett par hysteriskt färgglada skor. Inte min grej i vanliga fall att köpa så självlysande skor eller kläder, men nånstans ska jag väl börja. Dom svartlila har varit goda trotjänare under vintern men nu får dom pensionera sig. Det är i alla fall samma färg på snörena.


Foto:Privat

Sen kom jag på att det var alldeles för länge sedan jag var och fixade håret. Utväxten var jätteful och håret vart svårt att fixa till och det var slitet i topparna. Men eftersom jag inte kan planera sånt i förväg och boka i god tid så blir det så. Igår efter min morgon-PW gick jag in till min frisör och frågade om en tid på onsdag. Jag tycker nog jag var ute i väldigt god tid för att vara mig. Men hon hade ingen tid då. Fast undrade om jag inte kunde redan samma dag, igår alltså, om två timmar. Jag blev lite ställd för det hade jag inte räknat med, men konstaterade att ett gympass fick bokas av för ett frisörbesök i stället. Det ångrar jag inte. Jag blev så himla nöjd och vansinnigt jätteblond.

Före och efter
Foto:Privat

Igår var jag på fest så nya frisyren kom väl till pass kan man säga. I morse vaknade jag med världens huvudvärk. Det berodde inte på festen, som man kanske kan tro (jag var hemma före tolv), utan på att jag har så jätteont och är jättestel i mina axlar och ner i ryggen. Musklerna är som hårda stenar och jag vet inte hur jag ska göra för att bli av med det. Jag försöker slappna av, men det funkar inte. I flera dagar har jag dessutom haft synbortfall igen. Jag brukar få det, det kan ni läsa om  HÄR (LÄNK) Jag vet inte varför, det kanske hänger ihop. Jag har mått konstigt både fysiskt och psykiskt ett tag. Det blir så här då. Jag får be PT-Stefan massera mina axlar och rygg ordentligt nästa gång så kanske det släpper.

Fast när jag väl masat mig upp, och fått värken att släppa lite så gjorde jag frukost som jag åt på balkongen. Så varmt och skönt att sitta där. Jag älskar min balkong och sitter där varje dag när vädret tillåter. Middagen åt jag där också. Hoppas de vita benen snart får lite färg också så att man ser anständig ut.

Foto:Privat

Mitt i min bloggoaktiva vecka har passerade vi också 30 000 besökare här på bloggen. Jag är så tacksam för alla som läser och det är bara ni som får mig att fortsätta. Så jag hoppas ni vill hänga med ett tag till.

30 000 tack!

Bild:Google
Dela gärna min blogg om du tror att nån du känner vill läsa.
E-posta mig på: inifranochut@outlook.com
Följ mig på Instagram: barbro_a
Gilla Inifrån och ut på Facebook HÄR (LÄNK)

2 kommentarer:

  1. Och här kommer en läsare och säger hej ;-)
    Men vad fin i håret du blev! Jättesnyggt!
    Kram från Marielle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev jättenöjd!

      Kram kram

      Radera