Translate

02 april 2014

Ny sovkompis

Min tandläkare blev lite smått chockad över att jag aldrig haft en bettskena eftersom jag gnisslar tänderna så hårt när jag sover att det nu börjat bli sprickbildningar. Jag märker ju inte det där gnisslandet själv, mer än att jag kan vakna med ömma käkar ibland och att tandköttet känns irriterat. Fast jag har fått höra att det låter fruktansvärt.

Jag har ju bestämt mig för att jag vill behålla mina egna tänder så länge det bara går. Jag har ju tandlossningsproblem så det finns ju en framtida risk att tänderna måste bytas ut. Jag vill inte det, verkligen inte. Så jag borstar och använder tråd och mellanrumsborstar och gör allt jag bara kan.

Nästa steg var då bettskena. Det gröna på fotot nedan är de avtryck jag gjorde för två veckor sedan. Resultatet finns på bilden under. Visst är jag snygg?

Foto:Privat

Tur att jag är singel med tanke på att jag skulle skrämma iväg en eventuell partner genom mina sovvanor. Jag har ju kedjetäcke och öronproppar och från nu även en bettskena som skulle göra en boxare avundsjuk. Dessutom drömmer jag rätt mycket mardrömmar och har fått veta att jag kan väsnas en del då.

Natti natti !

För er som undrar vad ett kedjetäcke är kan läsa om det i ett inlägg jag gjorde för länge sedan HÄR (LÄNK)

Dela gärna min blogg om du tror att nån du känner vill läsa.
E-posta mig på: inifranochut@outlook.com
Gilla Inifrån och ut på Facebook HÄR (LÄNK)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar