Translate

06 april 2014

Morgonpass

Det var ett tag sedan jag tränade med PT-Stefan. Jag tappade bort att jag skulle boka en tid och sen blev han sjuk. Men i morse hängde jag på låset på Balance för då hade vi ett pass klockan nio. 56-kilos kettlebellen Babsan släpades fram och jag försökte mig på ett rekord. Målet är ju att klara 20 marklyft i ett svep. Idag skulle vi prova men jag orkade bara nio, sen kändes det lite svagt i ryggen och då körde jag inte mer. Jag skulle vilja träna med Babsan själv också men hon har en förmåga att hamna på ett ställe där jag inte orkar släpa fram henne i från. Så det får bli när jag tränar med Stefan.

Foto:Privat

Nästa mål är ju att klara 200 snatch med en 12-kilos kettlebell inom 10 minuter. Det dröjer nog inte länge innan jag kan det. En gång har jag klarat 170 på 10 minuter men då var min teknik och styrka sämre. Nu bygger vi sakta upp det så i dag körde jag 6 minuter och 120 snatch. Nästa gång blir det 140 stycken på 7 minuter osv. Jag har fått upp en bra fart och teknik vilket gör att jag hinner vila några sekunder här och där vilket är bra.

Foto:Privat

Ett annat mål är att gå ner de sista envisa kilona som var planen från början. 12,5 hade jag kvar efter att jag gått upp lite igen i höstas. Men det går sååå trögt. Ett par av de där kilona är borta men det är som om jag inte riktigt får till det. Det är alltid något som kommer i vägen för att kunna koncentrera mig helt på maten. Jag är ju egentligen så himla nöjd ändå, men det vore kul om det rasslade till lite i alla fall.

Måste också berätta om middagen igår. Jag gjorde kycklingfärsbiffar som jag hade fetaost och bacon i. Jag fräste baconet först och sen blandade jag det i smeten. Förutom det hade jag i hackad rödlök, ägg, Sambal Oelek och svartpeppar. Jag hade i lite salt också men man får vara försiktig eftersom bacon är så salt i sig självt. Det blev supergott!

Till det gjorde jag en sås på turkisk yoghurt, chiliflakes och paprikapurén som ni ser på bilden nedan. Den är gjord enbart på paprika och salt och innehåller inga andra tillsatser. Sånt gillar jag! Den fanns i en mild och en stark variant. Det där med vad som är starkt i ju väldigt individuellt och jag måste säga att jag hade hoppats på mer fart men den var helt okej och visst kände man att det var styrka i...men lite till hade inte skadat.

Foto:Privat

Dela gärna min blogg om du tror att nån du känner vill läsa.
E-posta mig på: inifranochut@outlook.com
Gilla Inifrån och ut på Facebook HÄR (LÄNK)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar