Translate

30 mars 2014

Balkonghäng och middag

Herregud så skönt det är med solen! Den värmer faktiskt ganska bra och lite i lä på min balkong kan man sitta och njuta. Det gjorde jag igår och även idag. Men solen tar rätt bra så jag som bränner mig lätt måste faktiskt va försiktig. Men det är svårt att gå in när det är så himla skönt att sitta där.


Foto:Privat

Men plikten kallar så jag fick byta värmen mot matlagning och det blev fläskfilé som jag marinerat i olja, sambal oelek, chili och salt. Till det fräste jag lite schalottenlök och sparris i lite olja. Sås gjorde jag på turkisk yoghurt, sambal oelek och hackad schalottenlök. Sallad med avokado och pinjenötter fick bli tillbehör.

Foto:Privat

Dela gärna min blogg om du tror att nån du känner vill läsa.
E-posta mig på: inifranochut@outlook.com
Gilla Inifrån och ut på Facebook HÄR (LÄNK)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar