Translate

29 december 2013

Tankar

Jag har uppenbara problem när det inte är som det brukar och rutinerna blir satta ur spel. Förra julen var en katastrof när jag tänker tillbaka på det. Jag mådde skitdåligt av att träningen inte fungerade och att jag inte åt rätt. Jag minns att jag mitt i helgledigheterna skrev till PT-Stefan och beklagade mig. Han sa då att jag borde tänka på att vara glad för det jag åstadkommit och inte inte fokusera på misslyckanden. Väldigt klokt men inte så lätt att följa. Jag minns att jag gick mina morgonpromenader men jag var inte på gymmet på två-tre veckor ungefär. Jag vet att jag åt och drack fel. Med facit i hand så gick det ju bra. Efter helgerna tog jag tag i mig igen och ingen skada var ju egentligen skedd.

De här helgerna har jag haft samma känsla lite grand. Fast jag diskuterar mycket mer med mig själv och försöker med mental kraft att tänka rätt, tänka positivt. Jag äter och dricker fel, fast faktiskt inte hela tiden. De flesta måltider följer jag ju mitt kosttänk. Jag har dessutom varit på gymmet nästan lika regelbundet som vanligt.


Foto:Privat

Dessutom har jag, förutom ett par dagar före julafton, varit ute på min morgon-PW varje dag. Oavsett väder.

Jag vet inte varför jag ska ge mig själv så dåligt samvete. Jag tror det beror på att jag inte nått viktmålet ännu. Att jag faktiskt stått still viktmässigt sedan före sommaren. Jag har tränat hårt och antagligen har en del fett omvandlats till muskler men jag har lite kvar att bli av med. Nu har jag dessutom gått upp nåt kilo vilket irriterar mig som sjutton. Fast jag vet ju att jag kan bara jag vill. Jag har ju faktiskt lyckats gå ner 35 kilo så de här sista 7-8 kilona borde ju vara hur lätt som helst. Jag kan ju, det är det ju ingen tvekan om. Det gäller bara att få den där kicken igen. Men jag behöver rutinerna, det är helt klart. Det är skönt att vara ledig men det är faktiskt lite rörigt också.

Under tiden jag väntar på kicken ska jag vara stolt över att jag inte ger upp, det kommer jag aldrig göra mer. Den tjocka tanten är begravd för evigt.


Dela gärna min blogg om du tror att nån du känner vill läsa.
Gilla Inifrån och ut på Facebook HÄR (LÄNK)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar