Translate

02 april 2013

Barbro 2.0

Vi har tagit träningen en nivå högre. Nu är det Barbro 2.0 som gäller säger PT-Stefan.

Hittills har vi jobbat med flåset, stabilitet, balans och styrka. Nu höjer vi ribban och vi ökar vikterna. Jag har fått bättre balans och stabiliteten i rygg och mage är oerhört mycket bättre än när jag började.

Under påsken tränade vi fredag, söndag och måndag. Det känns kan jag säga. Jag har träningsvärken från helvetet just nu. Det gör ont på ställen där jag inte trodde det fanns muskler. När jag vaknade i morse kändes det som jag skulle bli liggande hela dagen. Men jag krälade ur sängen, konstaterade förvånat att jag har träningsvärk i halsen (?!), tog mig ut på morgon-PW.

Väl ute kändes det som knivar skar upp och ner på framsidan av låren. Ryggen är helt stel så det är ingen risk för dålig hållning. I rumpan gör det liksom ont uppe i där bak på något vis. Som att jag är nödig hela tiden.

Det gick ganska bra på jobbet men nu ikväll börjar värken krypa ut i skinkorna och ila sig ner i vaderna. Det liksom surrar överallt. Skönt att det är träningsfritt till på torsdag eftermiddag.

Tjohejsan, ikväll blir det soffläge!


Foto:Privat

2 kommentarer:

  1. Hej, är här och läser i kapp lite. Men vad du tränar!!! Är det verkligen bra när det blir sån himla träningsvärk?? Det är det väl förstås kanske, men jag skulle aldrig palla det trycket. Så himmel vad duktig du är! Du borde ha guldmedalj!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! En guldmedalj skulle sitta fint ;)

      Jag får inte sån där träningsvärk hela tiden. Nu när vi trappar upp träningen så blir det värre ett tag, men sen när musklerna blir starkare så blir det inte lika mycket värk.

      Men det måste värka lite, jag har ständigt lite träningsvärk, annars har det inte tagit ordentligt. Nu har jag vant mig vid lite värk hela tiden så när jag inte känner av det så känner jag mig som jag slarvat med träningen. Det är faktiskt skönt att ha lite lite gnagande träningsvärk :)

      Kram och tack för att du kommenterar :)

      Radera