Translate

12 mars 2013

Så pass

Jag fick mitt nya pass idag. Jag blev glatt överraskad. Jag har aldrig haft ett så bra passfoto. Då ska man tänka att allt är relativt. Alla, precis alla, blir skitdåliga på sina passfoton. Så med det i åtanke så ser jag ut som en bättre fotomodell på mitt.

Hela passet är som ett litet äventyr. Man öppnar första sidan och där ser man två foton. När man vänder blad upptäcker man att det var ett litet fönster där ena fotot var, så det är ju egentligen på nästa sida. Om man försöker titta genom hålet är det bara suddigt. På det uppslaget finns ytterligare ett foto. Totalt tre stycken alltså...så jag är glad att det blev bra. Sen är det streck, plast, silvriga och rosaaktiga ytor med siffror och bokstäver och grejs i. Som ett allt för överdekorerat paket kan man säga. 

Man fick ju lämna avtryck från sina pekfingrar också. Jag frågade var dessa finns.

-Dom finns i chipet, svarade den trevliga konstapeln.
-Chipet, sa jag? Var sitter chipet? (febrilt bläddrande)
-Det är ett chip där inne, man ser det inte, men det är där, svarade hon.
-Hmm, spejsat, sa jag.

Tittade ännu närmare och hittade en pytteliten bild till. Fyra alltså...det finns säkert fler, dom är där inne, men man ser dom inte.

Foto:Privat

2 kommentarer:

  1. Jorå, på baksidan av ID-sidan så är det ju en synlig bild. Vid sidan av den finns ett upp och nervänt vattenmärke, som också är en bild!!

    SvaraRadera