Translate

21 mars 2013

Kompassen är ur funktion

Jag har en inbyggd kompass. Jag har ett jättebra lokalsinne. Jag är en hejjare på att läsa kartor och hitta rätt.
Men nånting har hänt. Kompassen är ur funktion. Mitt lokalsinne är satt ur spel.

Vi är i Dublin syster Agneta och jag. Här är det vänstertrafik och ni vet ju hur svårt jag har för höger och vänster ändå. I vår dusch är det dessutom så att kallvatten kommer från den röda sidan av kranen och tvärtom. Allt är bakvänt på nåt vis.

Idag skulle vi gå till ett ställe och jag hade kollat ut på kartan vilken väg vi skulle gå och allt kändes precis som vanligt. Vi gick och vi gick...det började kännas underligt...men jag litar på min inre kompass. Men till slut förstod vi att nåt var tokigt. Jag halade upp mobilen och kollade GPS:en. Vi var så fel man kunde. Helt galet. GPS:en fick styra oss rätt.

Mitt självförtroende är kört i botten. Fast det är nog en leprechaun som spelar mig ett spratt. Nu kan syrran inte lita på mig längre. Tur att Dublin inte är så stort.

Foto:Privat

1 kommentar:

  1. Oj vad jobbigt! Jag är också bra på kartor osv. Men ibland får man liksom för mycket övertro på sig själv.
    Kram och hoppas alla fall att ni hittar hem till Sverige!

    SvaraRadera