Translate

26 mars 2013

Dagens middag

Dagens middag består av lax som jag ugnsbakade med sesamfrön och svartpeppar uppepå. 175 grader 20-25 minuter. Jag slängde på sparris också men rekommenderar att man grillar dom i en grillpanna i stället. Det blev inte så mycket smak.

"Geggan" är grekisk yoghurt (den är lite stabbigare än turkisk), hackade räkor, löjrom, citronsaft och svartpeppar.

Till det, avokado och sallad.

Foto:Privat (undrar hur man lägger upp så där snyggt som i veckotidningarna?)


Medan laxen stod i ugnen så gjorde jag aromsmör. Riktigt smör som stått och blivit rumsvarmt blandade jag med vitlök, svartpeppar och salt i ett halvt paket. I den andra halvan hade jag i torkade chiliflakes, chilipulver och salt. Sen rullar man korvar av dom med hjälp av plastfolie och sen in i frysen. Nu väntar jag på att de ska bli tillräckligt hårda för att jag ska skära dom i lagom bitar som man kan ta fram när man blir sugen.


Foto:Privat (...som sagt...hur gör man...?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar