Translate

28 mars 2013

Barbro bakar

Jag kan inte följa recept eller andra skrivna instruktioner. Om det är bilder går det bra, typ IKEA. Det är därför jag inte har gillat att laga mat eller baka förut. Sen kom jag på att man kan improvisera med matlagning och då blev det roligare. Bakning kan man inte improvisera lika mycket med för då blir det fel så det har jag inte börjat tycka om...ännu.

Men jag har låtit mig inspireras av Ellen som har en blogg om bra mat och träning, som gillar att baka och hon gör inget med gluten eller socker. Det här passar ju mig bra och jag blir ändå nyfiken på hur det blir när man inte använder "vanliga" ingredienser i bakning.

Nedan har jag bakat nötbröd. Jag skulle ha gjort proteinbröd och köpte ingredienser till det. Sen öppnade jag fel recept och blev lite konfunderad. Det tog en stund innan jag kom på det. I nötbrödet ska det vara kokosfett men i proteinbrödet kokosolja. Jag har inget kokosfett hemma så jag bytte ut, det kunde man inte kan jag säga. Det blev inte helt rätt men ganska gott ändå. I morgon ska jag baka proteinbröd...

Ellens recept på nötbröd (LÄNK) kolla hennes bilder, dom är finare...

Foto:Privat

Sen provade jag att göra en rawfoodchokladkaka. Den ser så god ut i Ellens recept att jag var tvungen att prova. Särskilt när den innehåller något så udda som avokado. Men låt er inte avskräckas, man känner inte smaken av den. Nu när jag är sockeravvand så tycker jag den här är jättegod. Prova gärna, den är jättegod och jättenyttig.

Ellens recept på Rawfoodchokladkaka (LÄNK)

Kolla gärna hennes andra recept också!

Foto:Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar